سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود [امام علی علیه السلام]

پرستاری حرفه ای

مدیرکل دفترپرستاری وزارت بهداشت:استانداردهای خدمات پرستاری تدوین می‌شود
کرج، خبرگزاری جمهوری اسلامی ???/??/???

داخلی. فرهنگی. همایش
مدیر کل دفتر پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، از تدوین استانداردهای خدمات پرستاری خبر داد.

"اعظم گویری"روزدوشنبه درنخستین همایش منطقه‌ای حقوق،قانون و مسئولیت‌های حرفه‌ای پرستاری درکرج گفت:ارتقای کیفیت خدمات پرستاری نیازمند یک ارزیابی مستمر است و این امر تنها با تدوین استانداردهای مربوط به خدمات پرستاری محقق می‌شود.

وی افزود:براین اساس اکنون با تشکیل کمیته‌ای در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درصدد ارتقای کیفیت خدمات پرستاری بوسیله تدوین استاندارد و قانون هستیم.

وی تصریح کرد:تاکنون در کشور صد مورد استاندارد بهداشتی شناسایی شده است که این استانداردها باید خلاصه و طبقه‌بندی شده و در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد تا امکان ارزیابی خدمات پرستاری فراهم شود.

به گفته وی، استانداردسازی ، شرح وظیفه، صدور پروانه، بیمه مصونیت و بیمه خطرات شغلی برای پرستاران از جمله طرحهایی است که توسط این وزارت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام این طرحها، برنامه‌های زیربنایی برای بهبود و ارتقای خدمات پرستاری است که با تحقق آنها تمام شاخصهای نظام پرستاری معین شده و این امر در مدت طولانی و به تدریح میسر خواهد بود.

مدیرکل دفتر پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت:
بررسی‌ها نشان داده است که عملکرد پرستاران با افزایش حقوق آنها ارتباطی ندارد، بلکه آنان نیازمند شناخت مردم از حقوق قانونی و مدنی پرستاران و کسب یک هویت شناخته شده در جامعه هستند.

گویری اظهار داشت: ارتقای کیفیت خدمات پرستاری نیازمند همکاری همه نهادهای ذیربط است اما متاسفانه در این میان بسیاری از مشکلات و دغدغه ما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی گفت: درج عنوان کارشناسی در احکام حقوقی پرستاران و تعیین سختی کار پرستاران از جمله مواردی است که به خاطر بار مالی فراوان، این سازمان آنها را نمی‌پذیرد.

گویری در ادامه به کمبود پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه نسبت پرستار در کشور به ازای هر تخت، کمتر از یک نفر است در حالیکه این رقم در کشورهای توسعه یافته به ازای هر تخت به چهار نفر می‌رسد.

اکنون در کشور در مجموع ? ????هزار پرستار در بخشهای مختلف فعالیت می‌کنند که ? ???هزار نفر از آنان در بخش دولتی هستند.

نخستین همایش دو روزه منطقه‌ای حقوق، قانون و مسوولیتهای حرفه‌ای پرستاری که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور ? ????نفر از کارشناسان گشایش یافت فردا به کار خود پایان می‌دهد.




::: شنبه 85/8/27::: ساعت 10:35 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :71061
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<